basisschool

Kleuteronderwijs

In onze kleuterscholen van De Schans – De Luchtballon staan de kleuterjuffen en –meesters paraat om jouw kleuter in een veilige omgeving op te vangen. Ze experimenteren met allerlei materiaal in diverse thema’s en maken uitstappen om de wereld te ontdekken. Er wordt gekeken naar de verschillende talenten van de kleuters a.d.h.v. het programmeren met de Bee – bot en heel uiteenlopende hoeken zodat ze aan het eind van de derde kleuterklas klaar zijn om de overstap naar het eerste leerjaar te maken.

oranje1 blauwe1

Lager Onderwijs

In onze lager schoolklassen komen de talenten van de kinderen tot uiting en stimuleren we hen om hun eigen persoonlijkheid te ontwikkelen.
Om de kinderen hierin optimaal te ondersteunen maken we gebruik van:

• digitale schoolborden in iedere klas;
  • laptops en tablets, zo leren we ze verantwoord omgaan met het surfen op het internet en leren ze interessante en vooral leerrijke apps kennen;
  • techniek en wetenschap (STEM), hier werken we maandelijks aan vanaf het 1ste leerjaar;
  • tal van sportactiviteiten: veldlopen, zwemmen, sportdag,…;
  • boerderij-,bos- en zeeklassen;
  • leeruitstappen